Načasovanie štartu nového tímu na Veľkú cenu Slovenska sa ukázalo, ako správne rozhodnutie. V silnej konkurencii na Slovakiaringu sa tím okamžite zaradil medzi špičku, keď piloti Filip a Samo Sládečkovci potvrdili svoj potenciál.

Od otvorenia slovenského okruhu neďaleko Orechovej Potône v roku 2010 sa Veľká cena Slovenska stala jedným z vrcholov motoristickej sezóny na Slovensku. Jej deviaty ročník znova pritiahol mimoriadne kvalitné štartové pole a vrcholom podujatia boli preteky v divízii D4 nad 3500 cm3, kde štartovalo aj novučičké Lamborghini Huracan tímu Sladecka Motorsport. Na programe divízie boli dva šprinty a jedny vytrvalostné preteky.

Štartom v úvodnom sobotňajšom šprinte otvoril novú kapitolu tímu Filip Sladečka, ktorý štartoval z ôsmej pozície. „Štart sa mi vydaril, keď som sa posunul na až druhé miesto a nechal som za sebou aj silnejšie getečkové autá,“ vracia sa k pretekom Filip Sládečka. „Celú prvú polovicu pretekov potom kontroloval pozíciu pred dorážajúcim Kristiánom Malchárkom. V polovici pretekov som však do ôsmej zákruty išiel neskoro na brzdy a Kristán to využil. Nemalo zmysel bojovať s jeho silnejšou GT3-kou. Pre mňa bolo dôležité, že náš priamy súper o prvé miesto v triede GTC bol stále za nami.“ Preteky sa teda vyvíjali nádejne, no potom prišiel defekt! „Nevieme čo bolo príčinou,“ mračil sa nešťastný Filip, ktorý musel odstúpiť z výborne rozbehnutých pretekov. „Je to už tretíkrát po sebe. Dvakrát sa nám to stalo už v meranom tréningu! Musíme pochopiť čo sa deje. Doteraz sme na rovnakom nastavení odjazdili mnoho testovacích kilometrov bez najmenších problémov.“

Opakujúci sa problém s defektom ľavej prednej pneumatiky bol pred štartom sobotňajších vytrvalostných pretekov naozaj veľkým výkričníkom! Tím však ukázal svoju silu a zvládol aj túto výzvu. „Pred štartom sme urobili malé zmeny nastavenia,“ priznal Filip a ukázalo sa, že to bolo správne rozhodnutie.

Do podvečerných vytrvalostných pretekov, ktoré sa jazdili na jednu hodinu s povinnou dvojminútovou zastávkou na striedanie posádky, potom štartoval ako prvý Samuel. Ten sa po vzore Filipa pokúsil o rovnaký štart, no tentoraz to tak dobre nevyšlo. „Samotný štart bol super, no potom som urobil malú chybičku. Prepol mi obmedzovač, stratil som trochu rýchlosť a vchádzal do prvej zákruty neskoro,“ vysvetľuje Samo Sládečka. „Všetci sa mi natlačili zvnútra a tak som trochu ubral, aby ma niekto netrafil. Vedel som, že máme dobré závodné tempo a v pretekoch sme schopní sa posunúť.“

Samo počas úvodnej polhodiny pretekov predbehol dve autá triedy GTC, čím sa dostal na čelo triedy a odovzdával bratovi auto na siedmej pozícii absolútneho poradia. „Samovi úpravy na aute zjavne sadli a vypracoval mi sľubnú pozíciu,“ vracia sa k pretekom Filip. „V tých vysokých teplotách, ktoré tu vládnu sa auto už začínalo prehrievať a pomaly odchádzali aj brzdy. Pred sebou som mal Jarka Janiša na GT3-ke, čo nebola naša priama konkurencia a tak sme po komunikácii s tímom rozhodli, že nebudeme na to tlačiť a dovezieme auto bezpečne do cieľa.“

Toto rozhodnutie vo výsledku znamenalo najprv šieste miesto v absolútnom poradí a víťazstvo v triede. Lenže následne niekoľko posádok dostalo penalizáciu za skrátenie si času v depe a posádka Sladecka Motorsport sa nakoniec radovala nielen z víťazstva v triede GTC, ale aj tretieho miesta v absolútnom poradí divízie D4 +3500! „Je to výborný výsledok!“ radoval sa Filip Sládečka, ktorý je zároveň aj šéfom tímu. „Odstránili sme problémy, ktoré nás trápili a vyhrali sme v triede. Je to len prvý závodný víkend a my sme ukázali, že vieme byť konkurencieschopní.“

V nedeľu veľká cena pokračovala ešte druhým šprintom na desať kôl, v ktorom tím Sladecka Motorsport reprezentoval Samuel. Podobne, ako v predošlých pretekoch, tak aj teraz sa Sládečkovci postavili na ôsme miesto na štarte a história sa mohla opakovať. „Využil som malý chaos. Prví dvaja vchádzali do zákruty príliš rýchlo a museli dupnúť na brzdu. Poslal som to do zákruty po vonkajšej strane a tentoraz to vyšlo. Druhé miesto bol dobrý základ do pretekov,“ opisuje dôležitý moment Samo, keď sa mu podarilo presne to, čo Filipovi v prvom šprinte. „Potom som sa snažil držať tempo so Zarubom, no trochu mi utekal. Teploty boli pekelne vysoké a trochu sa nám všetkým šmýkalo. Vo ôsmej zákrute tretieho kola som však spravil malú chybičku, čo okamžite využili rýchlejšie autá GT3 a natlačili sa obe z vnútra. Vedel som, že tam pôjdu. Nemalo zmysel riskovať kolíziu, tak som to otvoril a pustil ich. Skúsil som sa za nimi vyviesť a dotiahnuť sa na Zárubu, no to sa mi nepodarilo.“

Krátko na to jedno z gétečiek (Jirko Malchárek) havarovalo a Samo sa posunul na tretie miesto. Silu GT3 nakoniec neustál ani Záruba, ktorý skončil druhý, no prvý v triede GTC. Pre Sama Sládečku to znamenalo výborné tretie miesto absolútne v divízii a druhé miesto v triede GTC. „Odkedy nám začali strieľať gumy, tak som začal auto viacej šetriť a menej som jazdil po obrubníkoch. Boli to prvé preteky a my sme chceli dojazdiť. Celkovo to bol super víkend! My sme boli spokojní, auto bolo super nastavené. Chlapci odviedli perfektnú prácu za čo im veľmi ďakujem,“ radoval sa v cieli Samo Sládečka.

„Bol to pre nás veľmi dôležitý víkend,“ obzerá sa späť aj Filip, z pozície šéfa tímu. „Keď si odmyslíme defekty a vypadnutie v prvých pretekoch, tak hodnotím víkend pozitívne. Dokázali sme držať krok s najlepšími, čo nás potešilo, lebo sme mysleli, že to bude väčší problém. Je to výsledok práce celého tímu na ktorého prácu som veľmi hrdý a všetkým za ňu ďakujem. Teraz nás čaká analýza víkendu a príprava na ďalšie preteky.“

Tím Sladecka Motorsport bude najbližšie štartovať na Masarykovom okruhu v Brne, kde sa v dňoch 8.-9.septembra pôjde ďalší podnik ESET V4 Cupu.

Zdroj: www.autosportfoto.sk